Kobieta oszukana metodą na pracownika banku
Pułtuscy policjanci otrzymują coraz więcej zgłoszeń dotyczących oszustw w sieci, jak również telefonicznych. W ostatnim czasie oszuści działają metodą „na pracownika banku”. To właśnie ta metoda daje możliwość oszustom do przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania. Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego i informuje, że jakaś osoba próbuje zaciągnąć kredyt na jej dane. Tak właśnie została oszukana mieszkanka powiatu pułtuskiego, do której zadzwoniła osoba podająca się za pracownika jednego z banków. Informując kobietę, aby odzyskać dane i zablokować konto, musi przesłać kod BLIK. W ten sposób kobieta podała trzy kody BLIK tracąc prawie 10 tysięcy złotych. Przejęte środki przelewane są najczęściej na konta bankowe, skąd w formie gotówki są pobierane przez oszustów.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, czy przekazywania kodów BLIK. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
mł. asp. Magdalena Bielińska KPP w Pułtusku